nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Team Scandinavia

Publicerad 2015-12-15 11:18:07 i Allmänt,

Detta skulle ha publicerats i fredags men nu när jag gick in och tittade så såg jag att det inte funkat. 

Team Scandinavia är återförenade, Birgitte är äntligen här. Vi hämtade upp henne vid 21:30 på onsdag kväll och det var jätteroligt att se henne igen. Det var två månader sedan sisi. När vi kom hem åt vi lite jordgubbar och sen pratade vi hela kvällen. 

I torsdags bestämde vi oss för att baka pepparkakor och glögg, så vi letade upp glöggrecept och sen gick vi till mataffären och handlade allt vi behövde. Det var lite svårt att få ihop alla ingredienser men vi lyckades. Glöggen blev faktiskt förvånansvärt bra, det smakade precis som vanlig glögg. Sen bakade vi pepparkakor med degen som jag gjort dagen innan. Degen var inte alls god, jag råkade ha i för mycket ingefära. Men pepparkakorna blev faktiskt bättre än vi trodde. Med lite glasyr på så var det faktiskt ganska goda. Sen drack vi alltså glögg och åt pepparkakor medans vi lyssnade på julmusik. Det var jättemysigt och jag fick en gnutta julkänsla. 



Vid 18 åkte vi och shoppade med Jaydene. Köpcentret i närheten hade öppet till 22 så då passade vi på. Jag behöver verkligen mera kläder men jag hittade bara ett linne tyvärr. Efter vi hade shoppat klart åkte vi till Franklin Street som är en gata i Auckland där de har jättemycket julbelysning. Alla hus är typ täckta med ljusslingor. Vi körde upp och ner för gatan några gånger med julmusiken på högsta volym, då fick jag faktiskt också lite julkänsla. Vi kom hem vid 23:15 och då var vi så trötta att vi gick och lade oss direkt.




Idag (fredag) hade vi bestämt att vi skulle åka in till auckland. Så vi tog färjan in vid 10:45 och vi kom till auckland vid 11:30 ungefär. Vi började med lite shopping och sen åkte vi upp i The Skytower. Där knäppte vi massa kort och åt lunch. Lunchen bestog av brownie och glass, haha. Kanske inte den bästa luchen men det var gott. 






När vi ätit klart fortsatte vi med shoppingen och jag hittade en klänning och en bikini så det var kul. När vi shoppat klart bestämde vi oss för att äta middag, eftersom vår lunch kanske inte varit den bästa. Vi hittade iallafall ett mexikanskt ställe nere vid hamnen där vi åt. Just nu sitter vi i båten påväg hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela