nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Onsdag 9/11

Publicerad 2015-12-09 08:56:22 i Allmänt,

Hej svejs! Idag har jag varit upp till skolan för att skolan måsta tydligen ha ett kort på mig och mitt diplom som jag fick på excellence pricegiving förra veckan. Efter det gick jag till mataffären för att köpa molasses (någon sorts sirap tror jag). Birgitte den norska tjejen kommer ju ikväll så jag tänkte vi skulle baka pepparkakor och det skulle tydligen vara molasses i degen. När jag kom hem från affären gick jag till en kompis, där spelade vi lite pingis. Jag stannade inte då länge för jag måsta gå hem och göra pepparkaksdegen. Det var jätteenkelt att göra degen men jag tror jag råkade ha i lite för mycket ingefära men det blev helt okej ändå tror jag. Just nu sitter jag och väntar på att Birgitte ska komma, hon borde vara här om en timme. Det ska bli så himla roligt!

Här är jag och Birgitte någonstans på sydön. Båda två är så typisk skandinavisk man kan bli, blont hår och blå ögon, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela