nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Jul a la Nya Zeeland

Publicerad 2015-12-26 00:32:59 i Allmänt,

I torsdags bakade jag pepparkakor på morgon och sen på eftermiddagen åkte jag till en kompis och lekte paketleken. Vi var typ 15 pers som träffades och alla skulle ta med ett paket och fika. Vi träffades vid 14 och sen åkte jag hem igen vid 17:30. Vi hade superkul och jag lyckades få en luftmadrass på paketleken så det var jättebra för jag hade ingen.



På fredag morgon kom Jaydene och väckte mig. Sen när alla hade vaknat öppnade vi alla paket och sen åt vi frukost. Jag ringde även mamma och pappa en sväng för att säga god jul. Vid 12 kom alla gästerna hit, Tanyas mamma och pappa och kusinerna kom hit. Jag tror vi totalt var 18 stycken. När alla hade kommit åt vi lunch och vi hade sallader, lam, kyckling och julskinka. Så det blev inga köttbullar och prinskorvar detta år. Tanya hade även köpt smällkarameller. Man drar i dom så dom går sönder och inuti fanns det ett litet kort där det exempel stog James Bond och då skulle man vis det med hjälp av scharader. Efter vi lekt färdigt åt vi efterrätt. Vi hade jordgubbar, glass, pavlova, pepparkakor som jag bakat och massa mera som jag inte vet namnet på. Sen resten av dagen åt vi och pratade ännu mer. Alla gäster åkte hem vid 18-19 och då tog vi deg bara lugnt och vid 22 gick jag och lade mig.





Min julafton har varit jättebra och ganska lugn. Men om jag måste välja så föredrar jag nog den svenska julen. Och de traditioner vi har. Jag tyckte det var lite för soft, vi åt inte ens frukost tillsammans. Jag hade det iallafall jättebra och det var superkul att fira jul på något annat sätt.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2015-12-26 08:43:37

Skönt för oss att du föredrar den svenska! 😉

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela