nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

•••••

Publicerad 2015-12-16 02:24:39 i Allmänt,

I lördags bestämde jag och Birgitte oss för att åka på en marknad i närheten. Jag trodde den skulle vara jättebra men det var den inte alls. Det var superlitet så vi blev lite besvikna så vi gick till en annan marknad i närheten, den var lite bättre. Både jag och Birgitte köpte böcker och hon köpte även några fina burkar. När vi kom hem igen gick vi ner till stranden. Det finns inte så mycket stränder i Wellington där Birgitte bor, så hon tyckte det var jätteroligt att vara på en riktig strand.


När vi kom hem igen lade vi oss vid poolen och solade lite, sen badade vi en sväng också. Till middag lagade jag och Birgitte lax. Lax är ganska dyrt här så vi äter det inte så ofta men Tanya hade köpt det till oss för hon visste att både jag och Birgitte älskar lax. Det var iallafall jättegott, laxen blev perfekt.
På kvällen åt vi jordgubbar och choklad och tittade på Madagaskar.

Birgittes buss gick vid 7:45 på söndag morgon så jag och Tanya skjutsade henna till busshållplatsen. När vi kom hem igen var jag så trött så då somnade jag om en sväng. Sen följde jag med Tanya för att köpa födelsedagspresent till Deearna, hon fyller år den 21 december. Resten av dagen gjorde jag inte så mycket.

I måndags hände inte så mycket heller, jag gick upp till köpcentrumet för att se om jag hittade några julklappar. Alla systrarna får lika av mig. De får en handkräm, choklad och en trisslott. Det var sjukt svårt att komma på vad jag skulle ge dom så jag hoppas de blir glada av det.

I tisdags åkte jag till en kompis på kvällen. Den gruppen jag är med brukar ha något som kallas Camp Coleman. Det är ett läger eller jag vet inte vad man ska kalla det. De tältar på en killes gård i tre dagar. Jag åkte dit på kvällen men jag sov inte där. Vi hade iallafall jättemysigt. Vi lekte lite lekar och grilla korv och pinnbröd. Idag (onsdag) ska jag dit igen och inatt ska jag sova där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela