nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Resturangbesök

Publicerad 2015-08-26 12:28:14 i Allmänt,

I tisdags startades det en lek på skolan. Leken heter Chaos. Alla som vill vara med får skriva upp sig på en lista. När alla gjort det blir alla som är med tilldelade en lapp med ett namn på, man ska då leta reda på den personen och ta dens lapp med ett annat namn på. Blir man hittad ger man bort sin lapp och då är man ute ur leken. Den som har flest lappar i slutet av veckan vinner. Alla springer just nu runt i skolan och jagar varandra, eller så sitter de och gömmer sig i ett hörn. Det är faktiskt väldigt roligt att se på, alla är helt galna. Jag hade ingen aning om vad detta var förens en kille kom fram till mig med en lapp och sa hitta henne. Det var min kompis som hade skrivit upp mig på listan. Jag är fortfarande kvar i leken, de har inte lyckats hitta mig än. I Tisdags var det också 3 år sedan Andrews pappa dog så då gick hela släkten ut och åt på en Kinarestaurang. Jag åt äggnudlar med kyckling och cashewnötter, det var supergott.

Här är lappen jag fick, jag ska alltså hitta någon som heter Lydia Spencer.
Här är en kille som försöker komma ut ur klassrummet för att jaga tjejen han har på sin lapp. Hon hade suttit i vårt klassrum och gömt sig när han kom, så hon sprang ut och vi stängde in honom.

Här är några bilder från middagen.



Idag, Onsdag pågick fortfarande Chaos leken, jag är fortfarande med!! Wihoo!!
Idag var också en dag man fick ha vanliga kläder på sig, alltså inte skoluniform. Jag kunde ha jeans på mig och det var så varmt och skönt. Annars brukar jag ha kjol. Det var väldigt ovant att se alla i vanliga kläder, nu fick man se vilken stil alla hade. Kände knappt igen mina kompisar. Jag blev även bjuden på en födelsedagsmiddag imorgon för en kompis, så det ska bli jättekul.

Efter skolan åkte jag och tittade på den allra sista Netballmatchen för Deearna. De vann så efteråt gick vi ut och åt. Denna stog på bordet, blir alltid så glad när jag ser något som är från Sverige.




Har alltså varit ute och ätit två kvällar i rad nu och imorgon ska jag också äta på resturang. 
Det var allt för idag, adios!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela