nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Delfiner och promenad

Publicerad 2015-08-24 10:35:00 i Allmänt,

Idag har varit en väldigt lugn dag, alla var väldigt trötta i skolan. Börjar komma in i vardagen nu så det händer inte lika mycket här, ska försöka börja i någon sport så jag får något att göra efter skolan. Precis när jag kommit hem och ätit ett äpple, skriker Tanya "Det är delfiner vid Little Manly Beach" (på engelska såklart) så jag sprang och hämtade min kamera och sen hoppade vi in i bilen och körde till stranden. Det visade sig att hon såg fel på tiden, det var 53 minuter sedan delfinerna var där och inte 5 som hon trodde, delfinerna var inte längre kvar så vi fick åka hem besvikna. Efter den lilla utflykten gick jag i alla fall på en promenad, gick upp på en liten kulle och till ner stranden. Jag bor typ 5 minuters promenad från stranden så det är skönt. Längtar till sommaren så man kan bada.

Ni får jättegärna kommentera vad ni vill jag ska skriva om och fråga gärna om ni har några frågor. Här kommer lite bilder från promenaden i brist på annat.















Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela