nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

...

Publicerad 2015-08-07 12:15:10 i Allmänt,

Kia Ora!!! Hej på maori, det andra språket här i Nya Zeeland. Ursprungsbefolkningen pratade det och det står ofta på skyltar lite här och där.
Såhär ser de ut när det gör sin Haka, deras dans. 

I onsdags var det netball igen, de förlorade med typ 26 mål så det var lite synd men vi var glada ändå.
Jag och Talya förra veckans netballmatch.

I torsdags skypade jag med Lisa som är i USA och det det jätteroligt. På kvällen bakade Jaydene inför Melissas födelsedag på fredagen.
En koncentrerad Jaydene.
Här är slutresultatet.

Idag hade jag outdoor ed igen och denna gång slkulla vi åka på Rock climbing så jag missade de två sista lektionerna på dagen vilket var väldigt skönt. Här är en bild påväg till klättringen, om man tittar noga ut igenom fönstret kan man se Auckland.




Vi skulle klättra upp till den första silvriga kanten där uppe, jag lyckades faktiskt. Om två veckor ska vi dit igen.

På kvällen var det kalas och vi åt god mat och tårta. Jag fick sjunga Ja må hon leva på svenska inför allihopa. De ville så gärna höra den och vad gör man inte för sin Nya Zeelänska syster.
De två barnen vid bordet är mina nya kusiner, Jack och Molly.

Jack, Jaydene, Melissa, Molly och Sam

Allihopa som var här.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-08-07 22:47:36

Vilka roliga saker du får göra! Allt ser bara så himla kul ut. kramkram från mamsen ♥️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela