nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Bal!!!!

Publicerad 2015-08-23 11:14:55 i Allmänt,

Igår var det som sagt bal. Vid 12 började jag göra ordning mig. Tanya och Jaydene fixade mitt hår och sen sminkade dom mig också. Hade bestämt mig för att göra det själv för att spara lite pengar. Efter lite svårigheter med håret blev vi i alla fall klara. Då kom släkten och så knäppte vi lite kort och sen åkte jag till Preballen som började 16:30. När jag kom dit pratade jag med alla som var där och knäppte massor av kort. Vid 18 kom partybussen som skulle ta oss till balen. Det var typ en helt vanlig buss fast med discolampor och svarta fönster. På bussen dansade vi i alla fall och efter en timme var vi framme. När vi kom in så måsta man först gå igenom en säkerhetskontroll, de tittade igenom alla väskor och kollade killarnas kostymer, det var för att man inte skulle ta med alkohol in. Sen tog vi hissen upp till balen, själva balen var på en våning på någon arena. När vi kom in dansade vi och sen åt vi middag. Sen dansade och knäppte ännu mera kort. Det fanns flera proffesionella fotografer och fotobooths där så vi tog massor av kort. Sen åt vi efterrätt och efter det delades de ut alla diplom för Bäst klädda, Sötaste paret, Bal kung, Bal drottning, Sämst närvaro och lite fler. Balen var verkligen jätterolig, vi dansade hela kvällen och alla var så fina. Det fanns till och med en instagram-utskrivare där. Så om man lade upp ett kort på insta så blev det utskrivet så man kunde ta med det hem.
Balen slutade vid 12 och då åkte vi partybussen till en kompis där vi skulle ha efterfest. När vi kom dit bytte vi om och sen dansade vi hela natten lång, eller ja till tre för då kom Tanya och hämtade mig. Balen var verkligen jätterolig, alla var såå fina och det var verkligen en kväll jag kommer minnas i hela mitt liv. Här kommer bilder.

Foton vi tog hemma.







Kusinerna, Jack o Molly med deras mamma.

Här är Andrew och Tanya, mina värdföräldrar.
Jag o Deearna.


Jag och alla systrarna. Melissa, Deearna o Jaydene.






Här kommer bilder från Prebalen.




Partybussen

Balen












De proffesionella fotona









Afterball

Det är lagligt att dricka här om du är under 18 om du har en lapp från dina föräldrar som säger att det är okej. Jag drack såklart inte.

Balen var såå rolig, synd bara att den är över. Nu ska jag sova för imorgon är det skola igen, men det ska faktiskt bli kul att träffa alla och prata ännu mer om balen. Godnatt Sverige!!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2015-08-23 17:26:04

Åh va fina ni var allihopa! Det måste verkligen ha varit superkul!

Svar: Tack! Och det var verkligen superkul;)
Clara Wallner

Postat av: Lisa

Publicerad 2015-08-24 06:15:28

Åååh vad fina bilder, så vacker du är!! Hoppas min bal ens kommer i närheten av hur roligt ni hade! Puuss❤️❤️

Svar: Ååå tack!!! Du kommer få minst lika roligt på din bal, det vet jag! Puss!!😘😘
Clara Wallner

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela