nzclara.blogg.se

Ett år i Nya Zeeland

Auckland

Publicerad 2015-08-09 12:31:04 i Allmänt,

Idag åkte jag, Deearna, Jaydene och Sam in till Auckland för att gå på en affär där de hade svenska saker. Det var  ganska dyrt där så vi köpte bara lite  hårdbröd och lingongrova. Jaydene köpte även en trokadero. Det var föresten en svensk kille som jobbade där så det var jätteroligt att prata lite svenska.

Efter det var det dags att äta lunch på burger burger. Vi parkerade vid något som såg ut som en industribyggnad och jag blev lite skeptisk men det var jätte coolt där inne. Det fanns massor av butiker och mysiga restauranger.Här är parkeringen, jag trodde det skulle vara något sungkigt hak där inne men det var det verkligen inte.

Där inne fanns massor av affärer och restauranger.

Våra burgare på burger burger, jag beställde en kycklingburgare. Tror det var den godaste burgaren jag någonsin ätit. Lyckades även se några Nya Zeelänska kändisar, en basketspelare och en radiopratare.

Efter maten åkte vi till ett berg utanför Auckland där vi knäppte lite kort.
Auckland rakt fram.

Jag med Auckland i bakgrunden.

Det fanns även en liten grotta och en kanon som vi utforskade. Här är Jaydene (mellansystern), Sam (Jaydenes pojkvän) och Deearna (den yngsta).

När vi kom hem på kvällen var vi så trötta så då lade vi oss och tittade på Pitch Perfect 2. Jag hade inte sett den förut så det var roligt och filmen var superbra.
Jag och Deearna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Halloj!! Mitt namn är Clara, jag är en tjej på 16 år.15/16 är jag utbytesstudent i Whangaparaoa utanför Auckland i Nya Zeeland. Här kan du följa mig på min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela